4 DŮLEŽITÉ rady, jak už nenaletět podvodným nebankovním společnostem

Každé odvětví kráčí směle vpřed. Stejně tak bohužel modernizuje i podvodná, nesolidní taktika nebankovních dravců s jasným cílem vydělat co nejvíc a to s co možná nejmenším odporem. Éra drahých čísel, poplatků předem bez následného poskytnutí služby a další je snad už pryč... Jakým směrem se tedy v dnešní době uchylují podvodné manévry nebankovních společností?

Pro usnadnění výběru vhodné, solidní nebankovní společnosti (tedy společnosti, která dokáže poskytovat finance bez zkoumání registrů, nutnosti dokladovat příjem a účel využití financí) si Vám dovolujeme nabídnout 4 základní rady, otázky které by měly jednoduše vytřídit „zrno od pleva“. Tyto by měly být také odpovědí na výše zmíněnou otázku.

Tyto by Vám měly pomoci nenaletět podvodníkům, „sběratelům nemovitostí“, vytvořit si správnou, ucelenou představu o nabídce jednotlivých úvěrových produktů a získat tak konečně často jen těžko dosažitelný, klidný spánek.Zájem žadatelů o takové finanční služby s primárním požadavkem na co možná nejnižší měsíční splátku je pochopitelný. Pochopitelná je také snaha docílit co možná nejnižšího ročního úroku, neboť právě ten dokáže společně s dobou splatnosti nejvýrazněji výši měsíční splátky ovlivnit.

Rozdíl v měsíční splátce však většinou tvoří tisícové, případně stovkové částky, což je v porovnání s „újmou“ při střetu s podvodnou nebankovní společností vážně zanedbatelná položka. Proto zde přidáváme 4 doporučené otázky a varování nad rámec právě měsíční splátky, roční úrokové sazby a doby splatnosti.

Tyto je vhodné se společností tázat a hledat zakořeněné ve smlouvách před rozhodnutím, zdali je pro mě tato společnost vhodná, či nikoli: Marketing velkého množství špatných nebankovních společností je založen právě na vysoké pravděpodobnosti špatné platební morálky žadatelů o jejich služby. To znamená, že vstupně žadateli na oko vyjdou nízkou splátkou – nízkým úrokem a nízkými vstupními poplatky žadateli „vstříc“, poté však nedostatečné zhodnocení poskytnutých peněz „dohánějí“ (většinou však výrazně „nadhánějí“) nesolidním marketingem.

Ve finále tak klienta oberou tučnými sankcemi, úroky z prodlení, zesplatňováním úvěrů a dalšími dodatky zanesenými ve smlouvách o nemovitost. Proto Vám doporučujeme: nepřeceňujte své platební schopnosti. Každý může přijít o práci - příjem, opozdit se se splátkou, stejně tak i Vy. Právě na to takové společnosti čekají, právě zde jim „kvete pšenka“.

Proto se vstupně vždy ptejte:

  • Jaké jsou podmínky zesplatnění úvěru? Za jakých podmínek po Vás poskytovatel úvěru může požadovat úvěr splatit ihned – jestli po jedné, dvou, třech a více. nezaplacených splátkách?
  • Jak vysokou jednorázovou sankci budete muset zaplatit v případě zesplatnění úvěru?
  • Jak vysoký úrok z prodlení, popř. smluvní pokutu za každý den prodlení po zesplatnění úvěru budete muset zaplatit?

Nebankovní sektor doporučujeme vždy chápat jako přechodnou variantu pro aktuální špatné registry, nedostatečné příjmy (pro banku neakceptovatelné).

To znamená, že by měl klient zodpovědným splácením vyčkat na vyčištění registrů, získání dostatečného a doložitelného příjmu, poté ihned refinancovat na podmínkami bezkonkurenční banku.

Proto je důležitá otázka:

  • Za jakých podmínek můžete úvěr jednorázově doplatit?

Většinou byste se měli setkat bezplatnou možností jednorázového vyplacení, s námi tomu tak vždy je. Avšak i v případě bezplatné, budoucí možností vyplacení úvěru se můžete setkat například s omezením, kdy v případě vyplacení úvěru do určitého data (většinou 1 rok a méně) od doby čerpání úvěru je takové vyplacení opět velice drahé.

Zjistit si tyto informace od poskytovatele je základ. Co je však daleko důležitější, je hledat, popř. nechat si najít takové dodatky ve smlouvě určené k podpisu. Právě tato je totiž styčným úskalím, které podvodným nebankovním společnostem dovoluje ve finále navyšovat poskytnuté peníze na horentní sumy, okrádat tak klienty o peníze, brát jim nemovitosti.

Doufáme, že Vám takové rady pomohou vyhnout se podvodníkům převlečeným za pomocníky a dalším nesolidním společnostem, které právě na základě takového marketingu „úspěšně“ profitují na finančním trhu ČR.

O autorovi

O autorovi

Autor článku je:

  • Specialista v úvěrovém oboru
  • 8 let praktických zkušeností
  • Statisíce (cca 20 000 hodin) hovorů s poptávajícími a investory
  • Tisíce kladně vyřízených požadavků
  • Nespočet pozitivních ohlasů a recenzí

Tomáš Maček, zakladatel a majitel projektu DůmDluhů.cz

IČ: 88853225

Telefon: 777 465 451

E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Důležité upozornění

Veškeré financování řešíme OD částky 400 000 Kč. Žádosti o menší peníze tak prosíme neodesílat.

Z důvodu omezených kapacit nejsme schopni celorepublikově řešit požadavky klientů na menší peníze. Nebylo by to pro nás rentabilní.

Půjčku bez zástavy nemovitosti je možné sjednat pouze pro žadatele, který má akceptovatelný stav registru a dostatečný doložitelný příjem, bonitu.

Jako příjem se zde akceptuje především pracovní smlouva na dobu neurčitou nebo určitou u žadatele zaměstnance, nebo poslední 2 podané daňové přiznání pokud je žadatelem OSVČ. V registru se rozhodně nesmí nacházet záznam typu nedávného zesplatnění, exekuce, nebo oficiálního ukončení insolvence. Pokud tyto záznamy u žadatele jsou, bude nejspíš možné řešit pouze se zástavou nemovitosti, tedy prostřednictvím nebankovní hypotéky, kde musí být také splněna odpovídající bonita.

Poptávku na hypotéku na koupi nemovitosti, kdy žadatel má vyloženě špatný stav registru, nedostatečnou bonitu a třeba i žádné vlastní peníze. Není možné bez potřebného spolužadatele řešit.

Pokud chce klient financovat hypotékou koupě nemovitosti, nemá ale na kupní cenu našetřené ani 10%, je malá pravděpodobnost zdárného sjednání hypotéky na koupi. V případě zájmu o hypotéku na koupi nemovitostí je navíc dobré mít našetřeno alespoň 10% z kupní ceny vlastních peněz. Pokud v bankovním sektoru nebude možné takový požadavek řešit kvůli vyloženě špatnému stavu registru nebo příjmu a současně k sobě klient nemá nikoho s rozumným registrem a dostatečným příjmem... (bez zesplatnění, exekuce, insolvence) Nejsme kouzelníci a jelikož nebankovní hypotéka na koupi není obecně příliš vhodná, nebude s největší pravděpodobností v takovém případě možné hypotéku sjednat. Pro nebankovní sektor je potřeba mít minimálně 30% z kupní ceny našetřené a přispět ke koupi z vlastních zdrojů. Pokud našetřené nemáte třeba vůbec nic a v bance narážíte na vyloženě slabý příjem a nebo vážný záznam v registru, bude potřeba počkat dobu potřebnou k vyčištění registru, nebo na vyšší (doložitelný, dostatečný) příjem. Už i banky dnes nabízejí maximálně 90% LTV (10% z vlastního) a v nebankovním sektoru je to z pochopitelných důvodů ještě méně - většinou maximálně 50% z hodnoty a to za podstatně vyššího úroku, kterým financovat koupi není z našeho pohledu rozumné. To mějte prosím na paměti, než u nás poptáte hypotéku na koupi.

Řídíme se novým zákonem o spotřebitelském úvěru, který přišel v platnost 1. 12. 2016.

U všech spříznených investorů tak dochází v rámci spotřebitelských úvěrů mimo jiné k posouzení úvěruschopnosti žadatele a tedy prověření jeho bonity vždy. Tato musí být vždy dostačující a splňovat zákonem přikázanou výši. Nedochází ke zmíněným dvojím odměnám, které by se pobírali současně od poskytovatele a žadatele. Klient je dopředu vždy zavčas informován o všem, co by mohlo mít vliv na jeho rozhodnutí. Koná se vždy v jeho prospěch a celkovou spokojenost. Je na jeho uvážení, zda-li je pro něj spolupráce s námi přínosná a bude v ní pokračovat, nebo nikoli. V žádném z případů nám klient neplatí dopředu jakýkoli poplatek. Co jediné je v některých případech potřeba dopředu uhradit, jsou náklady spojené s provedením odhadu nemovitosti pro účely sjednání bankovního hypotečního úvěru.

Před zdárným sjednáním a vyplacením požadovaného financování klient v žádném s případů neplatí poplatek dopředu.

Tím pádem žadatel o radu nebo úvěrový produkt nic neriskuje a pokud se mu v průběhu vyřízení nebude cokoli líbit (například v našem celkovém přístupu nebo námi navrženém optimálním financování), nebude mu naše služba připadat užitečná, může kdykoli odstoupit a nic se neděje. Také v žádném případě nedochází ke dvojím odměnám. Nepobírá se odměna současně od poskytovatele a klienta.

Obecné informace

Šedesátá, 7015/7055
Budova 64, 760 01, Zlín

info@dumdluhu.cz

+420 777 465 451


Všeobecné a právní podmínky poskytování nebankovních úvěrů jsou k dispozici ZDE:

Právní podmínky