To je poměrně často rozšířený omyl, takový produkt na trhu není, pokud zrovna klient nepoptává u zavedených nebankovních firem, jako jsou Home Credit, Provident, Proficredit a banka mu žádost zamítla.
Tyto společnosti totiž jako jediné dokážou půjčovat peníze bez zástavy nemovitosti. Výsledkem je sice nižší doba splatnosti, ale zároveň ještě poměrně přijatelný roční úrok.
Ono klient má na výběr další 2 možnosti nebankovních půjček bez zástavy nemovitosti:
- Firmy poskytující půjčky s ročním úrokem v řádech stovek, ne-li tisíců ročně, což je pro klienta většinou cesta k nemalému maléru. Většinou se jedná o velmi nízké půjčky „před výplatou“ s obrovským úročením a dobou splatnosti řádově v měsících.
- Zprostředkovatele, kteří naslibují, že takovou půjčku dokážou zajistit a jediným účelem je dostat od klienta nějaký ten poplatek předem a následně „zavřít krám“. Sám jsem byl šokovaný, že se takoví jedinci na trhu stále vyskytují a ještě víc z toho, že se jim tyto poplatky daří od lidí v hojném počtu dostávat.
Ale tyto možnosti v žádném případě nedoporučujeme.
Jestli Vám tedy, například po zadání slov „půjčka bez registru“, „nebankovní půjčka“, „nebankovní úvěr“, „půjčka na cokoli“ do vyhledavače Seznam.cz, vyběhne firma nabízející tyto produkty, zbystřete. Jedná se totiž buďto o výše uvedené, a nebo firmu, která chce svým marketingem cílit i na klienty hledající nebankovní půjčku bez zástavy, aby jim obratem sdělila, že bez zástavy nemovitosti není možné peníze půjčovat, že to nedělají a že jestli májí o jejich „půjčku“ za podmínek x, y zájem, je potřeba dát do zástavy nemovitost. Nebankovní firmy tak dokážou cílit svým marketingem na širší spektrum poptávajících po nebankovních službách, kteří třeba budou moci, ochotni dát nemovitost do zástavy, aby získali půjčku za lepších podmínek. Část svých klientů tímto také ve finále získají, jinak by to nedělali.
Krom marketingu může být důvodem tohoto také obava nebankovních firem, aby nepřicházeli o nové poptávky kvůli slovíčkaření. Málokterý klient totiž ví, že se za veškerými nebankovními produkty (konsolidace, refinancování, oddlužení nemovitosti, nebankovní půjčka a další) skrývá jediný produkt, a to nebankovní hypotéka. V této domněnce pak hledají produkty jako nebankovní půjčka bez registru, nebankovní konsolidace půjček bez registru, hypotéka bez zkoumání registru, americká nebankovní hypotéka, a jiné, přitom jediný produkt, který jim nebankovní firma nabídne je nebankovní hypotéka. Firma pochopitelně nechce přijít o klienty hledající takové produkty, a tak je nabízí ve svém produktovém portfóliu, jako samostatné produkty.